fbpx

+372 58152168 E-R 7.45 - 21.00 L-P 9.45 - 19.00 Estonia pst 1 (3. korrus) Tallinn

Nipid kehakaalu langetamiseks ning tervislikumaks eluviisiks

Nipid kehakaalu langetamiseks ning tervislikumaks eluviisiks

 

 

1. Tervislik ja mitmekesine toitumine

 

 

Söö 3-5 korda päevas mõistlikus koguses. Toiduga saadav ja kulutav energia peaksid olema tasakaalus. Hea toidumenüü on vaheldusrikas ning värviline. Toitumise jälgimiseks järgi näiteks lihtsat taldrikureeglit:

  • pool taldrikust peaks moodustama salat või aurutatud-hautatud-keedetud köögiviljad.
  • veerand taldrikust peaks moodustama põhitoit, nagu kala, kana või (linnu)liha; taimetoitlastel tofu, oad, läätsed või herned.
  • veerand taldrikust peaks moodustama lisand, näiteks täistera riis, kinoa, tatar, kartul vms.

Kui tegemist on segatoiduga (nt risoto), siis segutoit võiks moodustada pool taldrikust ning ülejäänud poole salat/köögiviljad.

Väljas söömas käies tihti pannakse taldrik odavast lisandist (nt kartulist) pungile. Hea nipp on koos tellimusega öelda, kui palju lisandit soovid.

 

 

2. Joo vett

 

Janutunne on hilinenud reaktsioon veepuudusele. Kui keha ei saa piisavalt vett, oleme ka vastuvõtlikumad erinevatele haigustele. Veepuudus on ka üks rasvumise  ja tursete põhjuseid. Normaalse aluselisuse ja soolasusega vee joomise korral hakkab kehakaal langema umbes kolme nädala pärast.  Samamoodi nagu keha harjub vähese veejoomisega, saab keha harjutada ka normaalse veejoomisega. Umbes 3 kuud tuleks teadlikult juua soovituslik kogus õige soolasusega vett kuni keha omastab harjumuse ning ka tualetis käimine jääb harvemaks.  RollFit salongi oleme teadlikult valinud turult mineraalainete rikka jodeeritud vee, mis toetab keha toimimist. Veejoomine toimib, kui organism väljutab ööpäeva jooksul 1,5 liitrit uriini. Kui oled vett siiani tarbinud väga vähe, siis alusta vee tarbimise suurendamist järk-järgult kuni saavutad soovitusliku koguse.

Puhas vesi ei sisalda kaloreid ning aitab ka liigse söömise vastu. Kui sul on veejoomisega raskusi, võta eesmärgiks juua klaas vett enne igat toidukorda. Me peaksime iga päev jooma vett 30 ml/1kg  kehakaalu kohta, et olla terve. Näiteks 70kg kaaluva inimese päevane veevajadus on 2,1 liitrit, millest umbes 0.4 liitrit saab toidust ja juurikatest.

 

3. Liigu vähemalt pool tundi päevas

 

Oleme enamasti kontoritöötajad ja päev möödub istudes, kas kodus või tööl. Leia iga päev 30 – 60 minutit liikumiseks – kõnni, jookse, osale rühmatrennis, tantsi või jaluta koeraga. Tee midagi füüsiliselt aktiivset, mis pakub sulle nii vaheldust kui ka rõõmu.

 

4. Ole positiivne

 

Tundub nii elementaarne, kuid tihti peale unustame ja tabame end negatiivsetes emotsioonides. Stress võib tekitada terviseprobleeme ja kehakaalu tõusu.

Mõtteid ja tundeid saame ise ohjes hoida. Selleks on vaid vaja tahet. Väldi keskkondi ja vestluseid, mis tekitavad sinus halbu emotsioone. Ümbritse end elurõõmsate inimestega. Hommikul peegli ees ütle endale midagi toredat ning õhtul enne magamaminekut mõtle, mis su päevas läks hästi ja mille eest oled tänulik. Positiivsus hoiab eemale ka igasugused haigused.

 

5. Rullmassaažiga lümfisüsteem korda

 

Lümfisüsteem on vahel laisk ja vajab ergutamist. Lümfiringe aeglustub haiguste ja traumade puhul, vähesel liikumisel, stressiga ja ühekülgse füüsilise töö korral. Lümfiringe aeglustamist soodustab ka organismi jahtumine. Lümfiringe aeglustumisel kuhjub vedelik, mis rõhub kudesid ja närvilõpmeid. Kui lümfisüsteemi töö on haiguse või trauma tõttu häiritud ning kehas on vedelikupuudus, tekivad tursed. Lümfiringe häirete puhul jäävad rasvad ja muud ebavajalikud ained kehasse seisma, mis põhjustab kehakaalu tõusu, tselluliiti, kurnatust ja haigestumisi.

Rullmassaaž parandab lümfivedeliku liikumist, mis tagab kudede parema varustatuse ja kiirema jääkainetest (bakterid, parasiidid, viirused, seened, ainevahetusjäägid) vabanemise. Rullmassaaži masina puidust rullikud stimuleerivad lümfivoolu tänu millele saavutame saledama keha, mis on vähem turses ja esineb vähem tselluliiti. Rullmassaaž aitab lõhustuda ja kehast välja viia seda põhjustavad rasvad ja ladestunud ained.

 

6. Käi saunas

 

Külm mõjub lümfisüsteemile aeglustavalt. Saun seevastu ergutab lümfisüsteemi ning rakkudevaheline ala “sulab üles”  ning kehast hakkavad väljuma mürkainet. Saunas või vahetult peale seda on hea võimalus koorida maha surnud naharakud, saades värskema ja siledama naha.

 

7. Pea piiri magusaga

 

Söö vähemalt 80% ulatuses tervislikku ja kergesti seeditavat ja tasakaalustatud toitu. Lisatud suhkru liigtarvitamine võib viia rasvumiseni. Oli aeg, kui suhkur ei olnud nii kättesaadav ja odav. Tänapäeval lisatakse suhkrut paljudesse toodetesse. Maiustusi ja karastusjooke tarbides saab päevane suhkrunorm sageli mitu korda ületatud. Magusaisu vastu aitab kõige paremini regulaarne söömine: kolm põhitoidukorda ja kaks vahepala päevas.

Vaheta kook puuvilja vastu või suhkur meega. Kui soovid shokolaadi süüa, eelista tumedat. Magusa leevendusena on ka hea võtta peotäis pähkleid (nt mandlid) või nendest tehtud batoonike.

 

 

8. Maga piisavalt

 

Täiskasvanud inimese ööuni võiks olla keskmiselt 7-8 tundi. Uni tugevdab immuunsüsteemi, alandab stressi, parandab reaktsioonikiirust ning õppimise- ja töövõimet. Ebapiisav uni võib kaasa tuua kaalutõusu. Uinumisaeg võiks olla enam-vähem samal ajal. Hommikul väldi äratuskella edasi lükkamist.

Rollfit salongis on uusima põlvkonna seadmed

Broneeri aeg

Koolilõpetaja rõõmuks!

5 x 60 minutit rullmassaaži 85€ (tavahind 110€) + kingituseks Björk&Berries kehakreem väärtusega 26€ (Saadaval vaid kohapeal).

10 x 60 minutit rullmassaaži 155€ (tavahind 220€) + koodiga TUBLI e-poe lisasoodustus 15%= 131,75€.  Telli mugavalt e-kinkekaardina meili peale (Lisasoodustus on saadaval ainult e-poes).

Pakkumised kehtivad perioodil 05.-21.06.2019.