Foto autor: Kristjan Aru

Elustiilitreener Talis Tobreluts: jõuludeks 10 nipiga 10 kg kergemaks ja parem enesetunne!

“Tsau, olen suvega +5 kg juurde võtnud. Saad aidata?” või “Sõime end kaaslasega esimese koroonalaine ajal paksuks. Vajame abi” on vaid mõned teated, mida olen lähiajal saanud. Käibele on läinud uus termin “koroonakilod”. Enam ei räägita vaid beebi, suve- ja jõulukilodest. Aga kas usud, et sul on võimalik kaotada kõike süües jõuludeks -10 kg? Päriselt! Süües nii kommi kui kringlit, nii pitsat kui burgerit? Järgi neid allolevaid nippe ja kaota jõuludeks kasvõi 10 kg häirivat keharasva! 

  1. Sea eesmärk

Kõlab nagu kirjutaks mingit koolitööd, aga eesmärgi seadmine on väga oluline. Kuidas sa ilma eesmärki seadmata tead, kas oled kohale jõudnud? Või kas oled üldse õigel teel? 

  1. Tee kindlaks oma keha energiavajadus

Iga keha energiavajadus on erinev. Kas tead, milline on sinu oma? Laadi alla äpp nimega MyFitnessPal või vaata riiklikust Nutridata toitumisprogrammist. 

  1. Söö vähem energiat kui su keha vajab

Sinu keha vajab iga päev energiat. Tehniliselt annab keha sulle iga päev krediiti ja ise tead, mille peale selle kulutad. Kui aga sööd rohkem, kui keha suudab kulutada, jääb üleliigne tagavaraks sinu kõhule, jalgadele, kätele. Vähem süües võtab keha puuduoleva energia sinu kehalt. 

  1. Söö hommikusööki ja toitu regulaarselt

Kes jätab hommikusöögi söömata või lõuna ja õhtusöögile vahele liiga pika pausi, ei leia õhtul enam käsipidurit üles ja tõenäoliselt ületab energiavajaduse.

  1. Maga piisavalt

Kui sa oma mobiili täis ei lae, peab see ka vähem vastu. Sama on kehaga. Kui sa oma keha öösel täis ei lae, on ta stressis. Kiiret stressileevendust pakuvad aga suhkru- ja rasvarikkad toidud. Neid süües on aga keeruline süüa vähem energiat kui keha päevas vajab. 

  1. Tee trenni

Nii maailma kui Eesti liikumissoovituste all on soovitus teha jõutrenni. Sellest räägitakse kahjuks liiga vähe. Jõutrenn aitab lihaseid kasvatada ja lihased omakorda kulutavad energiat ka puhkeolekus, näiteks Netflixist sarju vaadates. 

  1. Puhka 

Toitumist jälgides ja trenni tehes väsib nii keha kui ka vaim. Seetõttu on oluline õppida puhkama ja lõõgastuma, olgu selleks siis spaareis, massaaž või mõni hoolitsus kehale-vaimule. 

  1. Konsulteeri eksperdiga

Tänapäeval on infot väga palju. Igaüks kiidab ennast ning oma treening- ja toitumisprogamme. Konsulteeri eksperdiga, kelle teadmised ja kogemus on saadud nii ennast kui teisi aidates. Võin kinnitada, et sõbrad ja netifoorum ei pruugi alati õiget infot anda. 

  1. Vali pikalt töötav lahendus

Keegi ei suuda igavesti kapsalehte närida ja õhtul nälja tõttu õuna nuusutada, sest hammustada enam ei tohi! Näited päris elust! Üleliigsest häirivast keharasvast lahti saamiseks võib kõike süüa. Rohkem köögivilju, aga soovi korral ka kommi, kringlit, pitsat, burgerit.

  1. Panusta järjepidevalt

Mida on vaja teha puhkusereisile minekuks? Koguda raha, planeerida, viia ellu. Kergema keha ja enesetunde nimel on vaja samuti panustada, järjepidevalt. Ka nädalavahetustel. 

Milliseid nippe oled juba katsetanud? Kas on toiminud? Kui mitte, milles asi? 

Küsimuste korral võta Talisega ühendust. 

Kontakt: 

Talis Tobreluts
treener@talis.ee
+372 5331 3172
www.talis.ee